Först hjälpte han oss att tänka igenom vad som var viktigt att tänka på när man cyklar och går i trafiken.
Sedan visade han vad han har för utrustning på sig när han arbetar som polis.
Alla i klassen fick prova en skottsäker väst,
handfängsel
och polismössan.
Sedan gick vi ut till polisbilen han hade med sig och alla fick känna på att sitta i bilen.
När vi hade vinkat av Micke gick vi in och klurade på likhetstecknets betydelse. Vi funderade på detta:
8=4+4=2+6=2*4
Vi läste ut talet och symbolernas betydelse och funderade på om det var sant eller inte. Det var sant kom vi överens om.
Efter lunch arbetade vi med bild och vi startade med att sjunga "Vattenmoln"
:Vattenmoln som faller ner som regn och snö
som smälter ner och rinner
i snabba bäckar som porlar,
glider fram i älv och flod,
vilar i en blank sjö
eller gungar ut i havet,
solen värmer hav och sjöar,
fukten stiger upp mot himlen och bildar:II
som smälter ner och rinner
i snabba bäckar som porlar,
glider fram i älv och flod,
vilar i en blank sjö
eller gungar ut i havet,
solen värmer hav och sjöar,
fukten stiger upp mot himlen och bildar:II
Efter det startade vi upp bildjobbet som bestod i att illustrera sången. Det vill säga vattnets kretslopp.
Härliga bilder växte fram!
Tina






Inga kommentarer:
Skicka en kommentar